Pages

Untaian Hikmah

Kata-kata Yusuf Islam (Cat Stevens): ‘Budaya dan nilai hidup Barat adalah seperti sebuah kapal yang sedang tenggelam dan umat Islam sedang berebut-rebut membeli tiket untuk menaikinya’

Tuesday, August 17, 2010

Buku panduan nikah bantu isu rumah tangga



[Gambar di atas : JAMIL KHIR menunjukkan buku Panduan Proses Nikah, Cerai dan Rujuk di Putrajaya semalam]

- dipetik dari KOSMO ONLINE 12 OGOS 2010

PUTRAJAYA - Buku Panduan Proses Nikah, Cerai dan Rujuk dapat membuka jalan penyelesaian bagi masalah pernikahan khususnya kepada golongan wanita.

Ia dikeluarkan oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) dan Jabatan Kehakiman Syariah.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, buku panduan itu mengandungi segala aliran proses yang diperlukan untuk semua kategori permasalahan.

Kata beliau, buku itu akan menjadi panduan yang sangat bermanfaat, sekali gus berupaya memainkan peranan sebagai rujukan untuk negeri-negeri lain di Malaysia.

"Lazimnya apabila proses perceraian berlaku, masalah sering berlaku kepada wanita, khususnya yang telah menjadi ibu tunggal hingga kadangkala, ia boleh mendatangkan aib kepada mereka.

"Dengan buku panduan ini, ia akan membantu orang ramai yang berdepan dengan masalah seumpamanya memperoleh jalan penyelesaian yang lebih jelas," katanya kepada pemberita selepas melancarkan buku itu di sini semalam.



Syariah Paksi Keadilan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails